Thank You, Next!



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
-------------------

Post ini sedikit sebanyak diinspirasikan oleh lagu Thank You, Next yang dinyanyikan oleh Ariana Grande. Ceh, perasan ada kena mengena dengan hidup la kan?

Sebenarnya motif menulis kali ini berkisar tentang move on. Bila umur dah meningkat banyak dan makin menghampiri 40 ni, subconsciously minda saya akan berfikir tentang checklist dalam hidup - apa yang dah dicapai, apa yang dah dibuat, apa yang belum, yang mana masih kurang, adakah diri semakin elok perangainya ataupun tidak.

Dalam satu artikel keluaran Thought Catalog, walaupun artikel ini tidaklah boleh dipercayai (jangan percayakan zodiak, ianya karut!) tapi saya sukakan kebenaran tentang artikel tersebut. Artikel tersebut merupakan the hard truth about our zodiacs, which people wont say to us. Jadi, bintang saya ialah Libra.


Saya mengaku, saya merupakan manusia yang begini. Sekarang tak pasti ketepatannya berapa persen, tapi kalau saya yang dulu, 3-4 tahun sebelum ni, begitulah saya - sangat selfish, sangat pentingkan logic, saya tak pedulikan perasaan orang. Saya susah nak relate dengan perasaan orang lain.

Fast forward, alhamdulillah saya bersyukur saya menjadi manusia seperti saya yang sekarang. Dah tentu masih perlukan banyak penambahbaikan tapi sekurang-kurangnya, saya tak membenci diri sendiri seperti dulu. Sekurang-kurangnya, saya rasa saya terlalu banyak kasih sayang yang saya sudi berkongsikan pada orang lain (hahaha kenapa ayat ni macam sangat hambar/ lame). maksud saya, rasa empathy dalam diri saya bertambah, tak seperti dulu - dulu saya hanya fikirkan tentang diri sendiri saja.

Sedikit sebanyak saya perlu berterima kasih kepada ex saya yang dulu-dulu. Saya patah hati, dan kemudian saya bangkit semula menjadi diri saya yang terbaik. Walaupun ianya memakan masa yang lama untuk pulih, tapi akhirnya saya pulih juga, akhirnya saya bersemangat kembali.

Dan bawah ni saya sertakan Tuesday Love Letter daripada Aida Azlin, macam kena dengan tajuk posting kali ni.
Jadi, Bismillahirrahmanirrahim.. 2019, bring it on! It's now or never!





No comments:

Featured post

Thailand : Misi Mengejar Matahari (Satu)

Assalamualaikum & salam sejahtera. Alhamdulillah penutup 2016 dapat jugak layan trip bunga matahari! Kalau ikutkan dah lama plan ke si...