Krabi to Hatyai - Going Back Home

sebelumnya baca sini.

Besoknya awal-awal pagi dah kelamkabut nak bangun dan bersiap. Aku ketuk-ketuk bilik satu lagi, masing-masing tak menyahut. dah la telefon pun masing-masing tak roaming, so memang kena ketuk jela bilik diorang ni. tahap panik aku memang agak kronik (nanti korang baca di entry Seoul) dan bila diorang ni tak menyahut-nyahut, dan bila turun je bawah van dah sampai, aku dah panik. Solution tak bagi panik masa tu, aku duduk je diam-diam dalam van tak keluar-keluar dah.

depan hotel

Masa tu dalam van dah ada beberapa orang dah, budak2 lelaki dari kampung sendiri jugak. Nasib baik bilik yang tak bangun-bangun lagi tu tak lama sangat bersiap (tak macam aku hahah) dan geng budak2 laki tu pun ada gak yang lambat so takde la nak rasa malu sangat.

Dah siap semuanya, so van pun begerak. Gerak je, terus masing2 layan mata. hahah. Aku pulak, perut memang nak berdisiplin sepanjang masa, dah mintak makanan. Nasib baik ada roti bawak dari mesia, dan semalamnya aku ada beli roti rebus kat 7 Eleven so ok la nak buat alas perut.

Van kemudian ada stop kat RNR macam semalam. Kalini kitorang makan kat food court dia, ada halal food. Malangnya masa ni semua duit baht dah habis! So kena la tukar kat supermarket depan food court tu. dapat la duit sikit nak buat beli makan (lol ayat sedih).

Dah selesai kat RNR, van sambung lagi jalan. kemudian drop kami kat Hatyai train station.

depan station

Masa ni awal lagi. belum jam 2 pun kalau tak salah aku. tren pulak jam 4. so nak buat apa? pusing town la beb! beg boleh tinggal kat kaunter beg kat dalam stesen tren.

harga dia kira ikut berat. dalam 2000-3000 baht macamtu.


Dah tak tau sangat nak buat apa, kitorang pun masuk Robinson. kat atas Robinson ni kalau tak silap aku, ada halal food court. so kitorang lepak kat situ. ada pulak wifi free! memang sedap lah lepak je situ. Aku pulak macam biasa, perut asal tau je ada makanan, dia nak makan. so makan lagi, beli Cha Yen lagi buat kali terakhir.




Dah boring lepak situ, pusing town pulak. shopping buat kali terakhir katanya. haha. Dah agak-agak masa nak time dah nak naik tren, kitorang pun gerak pegi stesen. amek beg, pastu terus ke platform.

Lepas tren gerak, baru masing-masing solat jama'. untuk perjalanan balik ni, kami dapat berth so agak selesa sikit nak solat. dalam sejam gerak, kena turun kat border untuk cop keluar. then sambung perjalanan sampai la ke KL.


korang perasan tak budak-budak ni pakai seluar sama? 


hahah. duk shopping ni la kat Krabi Night Market.


Besoknya sampai KL, tabah gila Izat & Arnis pegi kelas. 

Sekian, cerita weekend getaway ke Siam  ^_^


No comments:

Featured post

Thailand : Misi Mengejar Matahari (Satu)

Assalamualaikum & salam sejahtera. Alhamdulillah penutup 2016 dapat jugak layan trip bunga matahari! Kalau ikutkan dah lama plan ke si...