Timah Tulis : Intro Mengejar Langit Biru

 INTRO 



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kawan-kawan, saya nak beritahu ni yang saya ada menulis satu Novel yang bertajuk MENGEJAR LANGIT BIRU. 

Novel ini berkonsepkan cinta travelog, dan juga satu pengalaman hidup. Saya cuba mengarang novel ini sewaktu saya sedang berada di dalam emosi sebegitu pada satu masa dahulu, jadi kalau kawan-kawan yang sedang membaca tu dan terasa bosannya penceritaan saya, maaflah ya. Sepuluh jari saya pohon. Ini adalah sebab saya tidak mempunyai asas untuk menulis, sebenarnya main hentam keromo sajalah, dan juga emosi saya sewaktu menulis waktu itu lebih kepada mahu melontarkan segala-galanya supaya (kononnya) biarlah dunia tahu apa yang aku rasa

Sewaktu mula menulis tentang patah hati, saya sangkakan sayalah yang paling teruk. Sayalah mangsa yang paling kasihan. Saya kasihankan diri sendiri dan dalam masa yang sama saya membenci diri sendiri. Tapi semakin lama saya menulis (sebenarnya semakin lama saya meninggalkan penulisan saya, bertahun-tahun lamanya diperam) dan semakin dewasa, saya sedar bahawa Love Myself adalah self-remedy dan sweet-revenge yang terbaik. Malah, saya bukanlah orang yang paling teruk berhadapan dengan kes patah hati, ada yang lebih teruk. Di pertengahan novel mungkin kalian akan dapat merasa perbezaan corak penceritaan berbanding awal novel. Harap kalian terima sajalah ya. Maafkanlah kekurangan insan ini wuwu.

Apapun, tujuan saya meletakkan novel ini di sini adalah supaya saya akan rajin menghabiskan manuskrip ini sehingga ke penyudahnya. Jangan hangat-hangat tahi ayam. Jangan tergantung begitu saja. Moga-moga.

Tajuk MENGEJAR LANGIT BIRU dan gambar Aizat Amdan berlatarkan lagu LANGIT TETAP BIRU menjadi pilihan saya kerana kedua-duanya mencapai maksud yang saya cuba sampaikan dalam novel ini ---- bahawa biar apapun yang terjadi, semuanya akan kembali baik-baik saja. Konsepnya sebagaimana langit sedia ada biru, biarpun dilanda hujan badai ribut taufan, langit kelam atau gelap akan kembali pada sifat asalnya - iaitu biru. Begitu jugalah manusia, biar diuji sehebat mana pun, akan ujian semuanya berakhir dan hati akan kembali tenang. This, too, shall pass.


Moga-moga ada sesuatu yang bermanfaat daripada apa yang saya kongsikan. Sekiranya ada, jangan ciplak, jangan tiru, jangan kopipes. Dilarang sama sekali ya.

Selamat membaca :) carilah di label MengejarLangitBiru ya 💜


No comments:

Featured post

Thailand : Misi Mengejar Matahari (Satu)

Assalamualaikum & salam sejahtera. Alhamdulillah penutup 2016 dapat jugak layan trip bunga matahari! Kalau ikutkan dah lama plan ke si...