Gunung Angsi

Keluar topik jalan kejap.

8-2-2014, buat pertama kalinya aku mendaki gunung.

Gunung Angsi ni terletak di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Entrance dia di Ulu Bendul, macam nak masuk Taman Ular dari tepi hiway.

Untuk pertama kali mendaki, jujurnya aku memang tak prepare apa-apa. Memang konsep aku haritu main redah je. Dengan pakai kasut jogging nya (turun-turun kasut aku dah tak rupa kasut, tapak kat depan hampir tercabut dah).

muka eksaited tapi nebes. ni before naik




Sampai di Ulu Bendul dalam pukul 9 pagi. Tu pun dah lambat sebenarnya. Tapi kami tunggu member lain datang dari Melaka, so sementara tu kita makan dulu breakfast yg ditaja oleh penganjur. Saya makan nasi lemak. Ambik tenaga beb, kalau tak mau menggigil kepala lutut (kata brader tu la).

So dalam pukul 10, kitorang mulakan perjalanan.

Angsi ni boleh kata almost 2 jam jugak trekking dia, 1 jam hiking. Ada tangga-tangga akar. Tapi sebab aku ni lembik stamina dan pancit gila-gila, hiking naik tu ambik 2 jam. Masa tu nak give up jangan cakap la.



Ni trekking dia :-




ada lalu sungai kecik2





Ni kat first stop:-




Second stop :-



Ni dah mendaki. Aku pancit gila-gila. 
Kawan sebelah tu Faizah, dia tukang tunggu aku, bawak beg aku. 

tengah patahkan kayu nak buat tongkat


 FINALLY SAMPAI PUNCAK!!






Korang layan gambar trek dia yang lain k?


















Time frame aku :-
Mula: 10.15 am, tiba summit 2.10 pm
Turun: 2.50 am, tiba base 5.45 pm.

No comments:

Featured post

Thailand : Misi Mengejar Matahari (Satu)

Assalamualaikum & salam sejahtera. Alhamdulillah penutup 2016 dapat jugak layan trip bunga matahari! Kalau ikutkan dah lama plan ke si...